אחת הדרכים היעילות להפוך נכסים דיגיטליים לערוץ שיווקי יעיל הוא דרך ייצור לידים, או במילים אחרות – יצירת עמודים מקוונים שיווקיים ומשכנעים, הכוללים אפשרות לשלוח בחזרה פרטי התקשרות עבור קוראים שהתעניינו במה שכתוב, ובחרו לבקש שתחזרו אליהם.
הפעם, נסביר בדיוק איך עושים את זה (וגם – מה עושים אם אין לכם את הסבלנות, הזמן או המשאבים לדאוג לפלטפורמה יעילה ליצירת לידים משלכם).
מה זה בכלל לידים, ומה זה ייצור לידים?
לידים הם פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאליים, בדרך כלל כאלה שמילאו את פרטיהם בטפסי יצירת קשר – כלומר, הביעו באופן עצמאי התעניינות במוצר, בשירות, או בנושא מסוים. כשלקוח ממלא את פרטיו ושולח אותם – נוצר "ליד", שכדאי להשתמש בו במהירות (על מנת לוודא שהלקוח לא מאבד עניין).
בניית פלטפורמה ליצירת לידים היא אמנות בפני עצמה – וככל שאתם עוסקים בייצור לידים מפולחים יותר, כך תאספו, כנראה, פחות לידים – אבל תיהנו משיעורי סגירה גבוהים יותר בכל ליד. יצירת לידים "מפולחים" כרוכה בבירור נושאים נוספים שיהפכו את ה"ליד" שלכם רלוונטי יותר – כמו למשל תחומי עניין, מיקום גאוגרפי, תחומי עיסוק וכולי.
יצירת לידים בפלטפורמה שלכם – כך תעשו את זה נכון
פלטפורמה ליצירת לידים היא פלטפורמה שמאפשרת למי שמגיע לעמוד שלכם לפנות אליכם, ולבקש שיחזרו אליו בעניין. בדרך כלל החזרה אליכם מבוצעת דרך טופס יצירת קשר – וכמה שהוא יותר קצר (שם וטלפון, למשל) – כך יותר לקוחות ינצלו את הטופס, יפנו אליכם, ויהפכו ל"ליד" במאגר הפונים שלכם.
על מנת לייצר מערך יעיל של יצירת לידים – אתם חייבים לבנות עמוד שיהיו אליו כניסות מרובות (דרך קידום, שיווק, פרסום, והפצת כתובת העמוד) – ואתם חייבים כתיבה טובה ומשכנעת, שתביא כל לקוח פוטנציאלי לשלוח אליכם את פרטיו.
פלטפורמות שמתמחות ביצירת לידים משתמשות במספר אלטרנטיבות לפנייה ללקוחות פוטנציאליים ואיסוף פרטי פונים, כמו למשל הפצה של מאמרי איכות באמצעות טאבולה או אאוטבריין, קידום אורגני ו/או ממומן של עמודים לאיסוף לידים, רשתות חברתיות, סרטונים – ועוד.
חשוב לדעת, כי מלאכת יצירת לידים היא מלאכה שדורשת זמן, תשומת לב, והרבה ידע בנוכחות אונליין. את העמודים שאוספים עבורכם לידים יש לעדכן, לפרסם ולתחזק.